مقالات آرشیو خبر ها
بوفون و رونالدو بالاخره به هم می‌‌ رسند؛ همبازی شدن در سیاره مریخ!

بوفون و رونالدو بالاخره به هم می‌‌ رسند؛ همبازی شدن در سیاره مریخ!

 

رابطه اعجوبه‌های یووه و رئال همیشه با یكدیگر خوب بوده است. یك هفته‌ای از واكنش ستاره پرتغالی در خداحافظی جی‌جی بوفون با یوونتوس نگذشته است: «جملات و توصیفاتی كه او همواره در طول این سالها مورد من ابراز داشته را من نیز امروز متقابلاً به او می‌گویم؛ احترام بسیار زیادی برایت قائل هستم دوست من. » چه‌آنكه پیش‌تر از اینها سوپر جی‌جی نیز بارها با جملات مختلف، شماره هفت رئال مادرید را تحسین ‌كرده بود: «اگر پویول، مالدینی، کاناوارو و كیه‌لینی مدافعان جلوی من باشند، می‌توانم قول دهم یك فصلِ كامل را بدون گل خورده به پایان ببرم؛ هرچند این تنها به شرطی است كه هرگز كریستیانو رونالدو در مقابل ما قرار نگیرد. بسیار خوش‌شانس بودم كه در طول دوران حضورم در یوونتوس بارها تجربه رویارویی با رونالدو را پیدا كردم.» این مونولوگ‌ها تنها نمونه‌هایی رونمایی شده از ارادت‌ها و علایق این دو چهره تأثیرگذار دنیای فوتبال است. در شرایطی كه رویای در كنار یكدیگر قرار گرفتن این دو بازیكن شاید تنها در قالب دیدارهای دوستانه‌ی تیم منتخب جهان قابل تصور بود، شایعه‌ای جدی پیرامون این دو چهره سرشناس، همه چیز را برای تحقق یك رویای بزرگِ فوتبالی مهیا كرده است.

 

ابتدا بايد از يك طرح پر سر و صدا آغاز كنيم: تبادل كریستیانو رونالدو و نیمار. گزارش‌ها و اخبار رسانه‌های فرانسوی صبح نخستین روز هفته(دوشنبه بيست و هشتم مِي)، نگاهی امیدوارانه‌تر به این ایده دارد. در نظر آنها ماجراجویی پی.اس.جی و مدیران بلندپروازش برای انجام این مبادله تاریخی و مهیب، مأموریتی غیرممكن تلقی نمی‌شود.

 

دیگر كمتر علاقه‌مند فوتبالی است كه از تمایل نیمار ستاره برزیلی پاریسی‌ها برای خروج از این باشگاه آگاه نباشد؛ اتفاقی كه از قضا پس از جام‌جهانی بسیار محتمل است. در سوی دیگر كارشناسان فوتبال نیز در خصوص تمایل درونی كریستیانو رونالدو برای جدا شدن از جمع كهكشانی‌ها گمانه‌زنی‌ها می‌كنند.

 

 

رسانه‌های فرانسوی با كنار هم قرار دادن این دو مجهول در دو سويِ یك معادله، در پیش‌بینی‌هایشان رونالدو را با شماره هفتِ لباس سرمه‌ای پاریسن‌ژرمن متصور می‌شوند؛ جایی كه با همراهی احتمالی جانلوئیجی بوفون سنگربان افسانه‌ای فوتبال ایتالیا، دو ستاره حال حاضر فوتبال جهان در حالی كه تا همین چند هفته پیش ستاره‌های بی‌بدیل باشگاه‌هایشان یوونتوس و رئال مادرید بودند، در كنار یكدیگر تجربه بازی در یك تیم را از سر خواهند گذراند؛ رویایی كه هرچند امكان تحققش را هنوز كسی تأیید نكرده است.

 

تيفوسي‌هاي يووه از صبح فرداي روز وداع اسطوره‌شان مشغول كنار آمدن با هولناك‌ترين تصميم قهرمانشان هستند. آينده‌ بوفون بدون يووه براي آنها تلخ و دشوار است، هرچند سرخط تمام اخبار و شايعات چيزي جز همان واقعه‌اي كه از آن گريزانند نشان نمي‌دهد. از سوي ديگر اگر تا پيش از اين احتمال هم‌تيم شدن ستاره‌هاي تكرارناشدني فوتبال تنها در سياره مريخ فراهم بود، اين بار پرطرفدارترين ورزش جهان نيز آماده است تا سرودي متفاوت و معجزه‌وار سر دهد تا بار ديگر سويه‌هاي ديگري از قابل پيش‌بيني نبودنش را جلوه‌گري كند. عملي شدن اين روياپردازي‌ نيز به همگرايي سه انديشه پيوند خورده است؛ اتحاد يك مثلث! اتحادي كه خارج از دو ضلع آن بيانكونري‌ها و مادريدي‌هايي با چشم‌هاي اشكبار قرار دارند و در تك ضلعِ ديگر، چشمان بهت‌انگيز و مسرورِ قرمز و آبي‌ها. مريخِ پاريسي‌ها اينك آماده ميزباني دو اَبَرستاره است. در هفته‌هاي آتي همه نگاه‌ها به سمت تصميم‌گيري نهايي سوپر جي‌جي، انتخاب نهايي كريس رونالدو (احتمالاً پس از جام‌جهاني) و خيزِ ناصر الخليفي مالكِ جاه‌طلب و قطري پاريسن‌ژرمن است.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: